Ännu en dag i bananlandet

På grund av Internetet inte har fungerat så har jag inte haft möjlighet att prata med mina underbara föräldrar via Skype den senaste veckan men idag fungerade det äntligen! Var så skönt att höra deras röster :) Pratade inte mer än kanske en kvart, sen bröts det, men man ska vara tacksam för det lilla ;-) Mamma lät jätteglad och det värmde i hjärtat (givetvis var min pappi lika munter men så klart trött efter en dag på jobbet). Mamita kom med ett fint förslag om att jag skulle kunna leta upp något ställe där jag kan hjälpa till någon dag i veckan för att stilla min tristess. I mina öron lät det fantastiskt och ska slå slag i saken när jag väl hittat någont intressant. Till dess får jag nöja mig med att skriva på min lilla berättelse och dricka kaffe. Å andra sidan har jag faktiskt varit utanför dörren idag - Mari och jag gick till "La Plaza" för att köpa grönsaker och kött. Det är typ som Sydamerikas största labyrint med grönsaker och kött som den största beståndsdelen. Självklart är det häftigt men jag var, bokstavligt talat, nära på att spy när vi var där i förrgår och de hade fucking grishud upphängt i taket. Odören som ligger över stället får till och med köttälskarn att kvälja!

----

Idag så öppnade anmälningen för sommarkurser vid universiteten och högskolorna. Har letat efter något skojsigt att läsa och har hittat "Kreativt skrivande" som jag tror att jag ska pröva på. Den är på distans vilket gör att man förhoppningsvis kan arbeta vid sidan av också, lapa sol och njuta av ackompanjerande vänner. Förutom sommarkurserna har jag också letat efter program till hösten. Står i valet och kvalet mellan att läsa till lärare/fritidspedagog eller journalist. Båda yrkena har jag velat arbeta inom sedan jag gick i högstadiet och de har båda olika utmaningar. Blir jag journalist vill jag inte sluta på en skitblaska som Aftonbladet eller Expressen utan mer skriva reportage. Men konkurrensen är stenhård. Risken med att jobba inom skolan är att jag kommer tröttna efter fyra år och då sitter jag sedan och har ett jobb som jag avskyr men jag måste forsätta med det för jag har inget annat val... Hm...

Till VT -11 sökte jag in till Umeå universitet, jag kom in, men tackade nej. Dock satte jag upp mig i bostadskö vilket kan bli min lilla lycka nu. Funderar på att plugga där uppe och flytta ihop med världens finaste kompis; Cicci. Förstår ni hur fint livet hade fortsatt att vara? Pölsekonen och Bananplockarn tillsammans i Norrland!

----

Imorgon blir det att träffa Maria som jag bodde hos i början av min resa. Saknar henne och förmodligen blir det en heldag tillsammans. Vad vi ska göra har jag ingen aning om men jag är säker på att det blir roligt. Ska även försöka leta upp vad jag behöver för att skaffa ett colombianskt ID-kort och hur lång tid det kan tänka sig att ta.

/ Oskar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0