Buenos noches de Cartagena de Indas

Tjenixen. Har sitter jag, en enkel man med en nice solbranna.

Borjade dagen med att vakna halv atta. Verkar ha blivit en rutin, oavsett nar jag gar och lagger mig. I och for sig ganska harligt med tanke pa att man far ut mycket mer av dagen. Tyvarr spelade de fucking hog musik pa hostelet fram till halv ett.. well, inte sa att jag inte unnar dem att ha roligt men seriost? Later som en gnallig pensionar som inte fatt ligga sedan andra varldskriget men lite respekt tycker jag anda att man kan ha for oss trakmansar som vill sova :)

Efter att jag atit min taffliga frukost, bestande av en banan och en liten onyttig yoghurt, forflyttade jag min lekamen till en taxi som i sin tur forslade mig till Muelle de las Pegasos, varpa jag kopte en round-trip biljett till Playa Blanca, en av de basta stranderna i Colombia. Betalade cirka 250 kr men da ingick lunch ocksa - inte direkt inraknat i min budget men battre att aka den sakra vagen an att ta en liten fiskebat som den ursprungliga planen var. Med tanke pa alla vagar pa ditvagen sa tog jag (for en gangs skull) ett fornuftigt beslut. Guiden som vi hade pa baten var sjukt rolig - helt perfekt for sitt jobb!

Sjalva havet i Cartagena ar inte sa fint men oj oj oj vilken shock jag fick nar vi seglade in mot slutdestinationen! Vattnet var turkost och man sag bottnen utan problem! Holl pa att sla ihjal mig nar jag skulle hoppas av och mina skor blev bade sandiga och givetvis blota, buhu. Som en magnet drogs alla forsaljer till en med det samma och det slutade med att jag bestamde mig for att kopa massage efter att jag tagit mitt forsta dopp i det karibiska havet! Hon som utforde den var jattetrevlig och vi pratade lite efterat och hon fortjanade pengarna :-) Vattnet var sjukt varmt och fem minuter efter att man kommit upp var man torr igen. Kopte en liten stol som jag parkerade mig pa och hinkade vatten som om jag vandrat i oknen sedan fodseln. Lite senare sorplade jag ocksa i mig lite kokonotsaft -wihiooo.

Nar jag atervande till civilisationen tog jag mig en rundvandring for att fotografera allt i dagsljus. Enormt fina byggnader!! Tyvarr lyckades jag inte fanga solnedgangen pa ett bra satt men for att rattfardiga mig sjalv sa ar sadana bilder valdigt svara att komponera :-P Hur som helst sa langtar jag tills jag kan fa bjuda er pa ett inlagg , endast bestande av bilder harifran, Medellin och Santa Marta!

Ater pa hostelet sa visade det sig att jag inte hade nagan sang langre, vilket gjorde mig aningen irriterad for jag bokade en sang igar. De kunde erbjuda mig en madrass sa att jag kunde ligga pa golvet men efter en san har dag vill man garna ha en mjuk sang att ligga i :-) Hittade dock ett hotell valdigt snabbt tack vare en kille pa hostelet. Cred till honom! Personalen har ar underbar och gaah... jag vill inte hem! Eller jo, det vill jag, men jag onskar att man kunde dubblera sig sjalv sa att man kunde vara bada har och i Suecia.

Imorgon blir det i alla fall Santa Marta. Ser fram emot det och jag hoppas att Parque Tayrona kommer bjuda mig pa den skonhet som jag fortjanar ;-)

Puss och kram, ses inte pa stan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0