Besokte FANA igar!

Orkar inte oversatta detta till svenska men jag tror att ni forstar ;-) (postades igar pa Facebook)

Just got back from FANA! They were so, so nice to me! I didn't expect them to have a lot of time for me but they had. Sat next to Flor for about 2 hrs and she showed me my file. Found out some new information actually!
Then I had lunch with Mercedes, her husband, Flor and some other people!! So freaking kind!
Afterwards a woman showed me around the orphanage and I got to see kids of all ages! They told me that they still have a lot of beds from my time at FANA and it was just amazing to know that I've probably layed in one of them!!
I was also interviewed by some movie makers and it's gonna be shown at the anniversary! Going back there felt like coming to a second home, really! And viewing the photos on the walls made me realize how many children who has gotten a family, only because of this wonderful institution!
When I was adopted, I was given a stuffed rabbit with the text "My heart belongs to FANA" and know I know that it really does! Besides all this I found out that my biological grandparents's names are Pedro Pablo and Marina!
-----------------
Tanken var att jag skulle aka till Cartagena efter Medellin men jag har bestamt mig for att sticka till Taganga som ligger nara Santa Marta (vid den karibiska kusten). Darifran tar jag sedan en bat till Tayorna Park som ar ett naturreservat bestande av djungel och kritvita strander med ljusblatt hav. Ska sova i parken i 2-3 dagar i en hammock som inte kostar mer an cirka 22 kr / natt. Ska bli skitkul! Dock maste jag inforskaffa en ryggsack for att dra runt pa en rullvaska kanns ganska otympligt och oscoutigt :P
Har kommer i alla fall lite bilder ifran barnhemmet!
ANTLIGEN VID FANA!!!
!
Entrén! Konstverket ar faktiskt gjort i Sverige :-)
En glad Oskar framfor den jattelika bilden i entrén (star pa tredje vaningen
sa ni kanske forstar hur stor den ar!).
Inne pa Flor:s kontor!
FANA:s principer :-)
Jag framfor "Arból de la vida" (livets trad), FANA:s symbol.
En av manga korrdiorer med foton pa adoptivfamiljer.
Gava ifran en FANA-organisation i USA.
Filmteamet som intervjuade mig.
Liten glimt av tradgarden (som var valdigt stor och fin!).
Har inne gar de aldre barnen i skolan!
En del av tradgarden
Mercedes, grundaren av FANA.


Kommentarer
Sara R

Djungel och kritvita stränder låter spännande och härligt, sova in en hammock i en park låter dock lite för spännande:) Fina bilder från barnhemmet!

2012-01-20 @ 12:32:49
Oskar

Haha ja det ska bli skont och spannande. Lite radd for vilda djur pa natten.... typ ormar... haha :P

2012-01-22 @ 00:44:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0