Chillin'

Idag är en chilldag... Ganska skönt. Stress är liksom inte min filosofi ;-)

Jag upplever hela tiden saker här så jag tänkte dra en sammanfattning!

Vi har varit på Cerro de Monserrate men tyvärr var det helgdag och semester så det var snorpackat med svettiga människor, inklusive mig själv. Efter ca 70% av vandringen vände vi och gick tillbaka... Men nästa gång jag ska dit tänkte jag ta en cabel car upp (så att man kan njuta istället för att känna att döden är nära).

Istället gick vi till Bogotas högsta byggnad, Torre de Culpatria och den utsikten var också underbar! Tog många fina foton :-)

För övrigt att jag varit på Casa de la monada, ett hus där man kunde se hur pengar tillverkats här men även konst i form av tavlor och skulpturer. Spännande!

Salstensgruvan- och kyrkan, la Catedral de Sal, i Zipaquirá. Det var definitivt en speciell upplevelse! Massa kors över allt och nån kristen historia hörde till men förstod inte mycket. Hit åkte jag med John, Maria, Monica och hennes systerdotter! Hittade en scoutskylt med Baden Powell på vägen till gruvan, så nu vet jag hur man säger "alltid redo"; siempre listo!

Har även hunnit med en middag hos Monicas familj och i Andres. Deras familjer var så himla gulliga mot mig! Och de hade gjort allting vegetariskt för min skull! När de fick reda på mina resplaner blev mammorna väldigt oroliga, framför allt för att jag reser själv men även för mina bristande spanskakunskaper, hehe. Själv är jag inte alls särskilt orolig. Jag klarade mig i Tyskland trots att jag kunde lika lite tyska plus att jag lär inte vara den första turisten som reser själv :)

Här om dagen var vi på bio och såg "Las aventuras de Tintín" och den var grymt bra! Fattde mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Eller så inbillar jag mig att jag gjorde det.... ;-)

I förrgår åkte jag med Julian in till Bogotá där vi träffade hans kompis, Disney. Hur fett namn är inte det? Undrar om hennes barn kommer heta Simba och Nala? :-P Hon var i alla fall sinnessjukt söt och hennes former hade fått Michael Schumacher att köra av banan!! Vi promenerade till la Universidad Nacional de Colombia som var vääldigt stort. När vi var färdiga där hamnade vi i Parque Nacional som hade dekorerats med fin belysning på träden. Synd att vi inte har lika mycket i Sverige!

Lite senare käkade vi lite på Dunkin Donuts och hon i kassan hade ett riktigt fint leende och härligt skratt. Skulle kunna flytta hit enbart för las chicas!

Har också cyklat in till Soacha centrum. Mamma: jag hade ingen hjälm och cyklade i själva trafiken MEN jag överlevde ju :) Har även fått mina passkopior videmerade av ett "notaria", vilket betyder att jag slipper springa runt med mitt riktiga. Skönt!

Har säkert glömt en massa men tja... Sånt är livet! Bjuder er på en bild av mig i min sombrero!

Puss mina tussisar!



Kommentarer
Elisabeth

Vad sjukt nice allt låter =)

kraam

2012-01-14 @ 16:13:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0