Så glad som en pojke kan vara

Ursäkta för min eminenta stavning i det förra inlägget. iPad + Oskar = ovänner.

Hur som haver: dagen har varit jättebra och jag tog en taxi kn till Santa Marta för att träffa Sofia (vi bodde på samma hostel i Bogota). Vi gick till banken och fixat pengar, sen åt vi lunch (Three hollys) och efteråt promenerade vi runt lite i stan. Köpte mig en ny plånbok som är jättefin och ett par flip-flops. Perfekt!

Sedan bar det åt till Taganga, hon checkade in på samma ställe som jag bor på. Synd att vi bara har idag men tja, sånt är livet. Stranden i byn fick sig ett besök också och jag drack vattnet från en kokosnöt!!! Så coolt för mig, haha. Vi tog en del fina foton, så klart, och för första gången lyckades jag fånga solnedgången på ett sjukt bra sätt med korrekt kompensation!!

Just nu har vi lagat mat och senare ska vi ut och ta en öl.

Imorgon stundar Bogota igen och jag våndar för onsdag nästa vecka när det är hemfärd. Vill inte, vill inte! Skulle kunna stanna här för evigt, speciellt här i Taganga...

Igår var jag förresten i Parque Tayrona. Det var skithäftigt och vi vandrade i både djungel och på stränder. Havet var turkost men man kunde inte bada över allt pga väldigt starka strömmar. Tog en tour och folket som var i min grupp var verkligen underbara! Pratade med allihopa och speciellt med en familj ifrån Bogota och Medellin!

Har även mejlkontakt med min biologiska mamma. I förrgår skrev jag det första mejlet på egenkomponerad spanska men det verkade som att hon förstod den i alla fall! Är så himla tacksam för tiden jag har här. Det är verkligen helt overkligt... :-)

/ Oskar



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0