Ett tag sedan sist

Hej igen!

Sedan förra inlägget har jag egentligen inte gjort så mycket, dock har jag sovit hos mamma över en natt, kollat matchen mellan Mexico - Colombia (som vanns av oss med 2-0!) och ätit lunch med min mormor, mina två mostrar och mamma i Madrid.

Förra helgen åkte vi till min väns föräldrars hus i närheten av La Vega (drygt två h bort från Bogotá). Det var roligt och naturen var hur vacker som helst! Inte ett ljud av bilar och på deras farm odlade de matbananer (platano), apelsiner, citroner, guava, socker, lök, KAFFE och en massa andra saker !

I fredags köpte jag en 5-in-1 reflexskärm på 80 cm så att jag kan ta fina foton på människorna här! Fick en av mina föräldrar i födelsedagspresent förra året och den är större men tyvärr tog jag inte med den hit. Men det är alltid bra att ha två stycken!

Igår skulle jag och mammi gå på bio och se "Tan fuerte, tan cerca". Tyvärr visade det sig att projektorn inte fungerade och vi valde därför att promenixa hemåt istället för att spela kort, vilket båda två älskar! Jag lärde henne lite spel ifrån Sverige och jag fick lära mig ett härifrån. Plötsligt gick strömmen och hon hoppade till av rädsla, haha. Ganska sött :-)

Nu ska jag hoppa in i duschen. Adios amigos!



Kaffeplanta!


Utsikt från huset!


Bananträdsblad!


Kommentarer
Klara

Åh vad kul att läsa att du har det bra i Colombia :)

2012-03-08 @ 18:26:22
URL: http://klaraemilia.blogspot.com
Caroline

Hej Oskar

Hoppas allt är bra med dig.

Vi på Mellanvången önskar få kontakt med dig.

Hälsningar

Alla på Mellanvången

2012-03-13 @ 15:18:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0