Fiskebyn, Taganga

Och då är man i Tanganga, drömmen (eller lo mejor på spanska). Det är en liten fiskeby precis vid havet och det är verkligen min typ av by. Bortom all stress och storstadsbuller. Cartagena var fint och så men alldeles för turistigt och dyrt. Den tiden jag var där var helt enkelt lagom :-)

Minibussen som tog mig hit var bekväm men de för

Deltog nog i en lägst-temperatur-i-bussen-vinner-tävling. Satt dessutom konstant kissinödig. Men jag höll mig, tapper som jag var :-)

När vi var framme i Santa Marta försökte jag ta ut pengar ifrån mitt kort men skiten fungerar ju inte... Vilket höll på att göra mig förstörd i och med att jag inte har så mycket kontanter på mig och det behövs för att entra Parque Tayrona. Ovan på det så är det lördag och alls bankerär stängda... Men sen kom det en ängel och visade mig en butik här i byn som säljer dagsturer till parken - dessutom tar de kort. Förstår ni hur glad jag blev?!?!?!

När mitt lyckorus hade lagt sig tog jag en promenix till stranden. Utsikten är att döda för!

Mitt under min matlagning så är jag en massa instrument och jag springer till dörren där jag får beskåda ett karnevalståg, haha. Fin start!

Just nu sitter jag i köket och har träffat en trevlig schweizare som jag skall taen öl med sen.

Dagen startade på värsta möjliga sätt, dock. Insåg till min förfäran (ingen överdrift) att jag glömt mitt minneskort där ALLA bilder ifrån resan ligger, på det gamla hostelet. Olyckan som jag kände inom mig är obeskrivlig. Tog snabbt på mig, slängde i mig frukost och tog första bästa taxi. Efter en stunds letande hittar jag det på golvet. Det ligger där och skriker "Pappa, min älskling!!!! Ta med mig!!". Självklart gjorde jag det :-)

Ha det fint, gullepluttar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0