Att möta en syster och fira en födelsedag

Nu kan jag stolt meddela att jag har haft äran att få träffa min syster för allra första gången. Denna fantastiska händelse ägde rum i lördags och vi tre åkte till Crepes y Waffles för att äta lunch. Jag var nervös, mamma var nervös och så klart även min syster. Men gud vad fin hon är! Efter en stund började jag ställa lite frågor och hon svarade på ett sätt som kändes bra, inte så där kort utan tvärtom. Tror att detta kan bli riktigt bra!

Natten till söndag sov jag över hos mammi och vid tolvslaget kom hon in med vin och sjöng för mig. Så himla sött! När vi vaknade gjorde hon frukost åt mig och därefter begav vi oss till min mormors hus och på vägen hann vi med att köpa en tårta med "arecipe"- och jordgubbssmak. Väl framme vid huset blev jag gratulerad av alla som var där, b.la. tre av mina mostrar, min syster och min mormor. Det var fint! Lite senare anslöt min nästkusin och min moster som jag bor med samt två andra släktingar. Tyvärr går det nåt virus som de flesta har haft här och igår var det min systers tur att ligga däckad.

I vilket fall som helst så åt vi lunch och därefter blev det tårta i min ära. De sjöng på både engelska och spanska för mig. Ett minne som jag aldrig kommer glömma! Fick äntligen tillfället att ta en bild på allihopa och det är sjukt värdefullt! Det skönaste av alltihop är att stämningen verkligen var så himla fin, vilket självklart beror på att de inte behöver oroa sig för min syster reaktion längre.

I morse när jag vaknade pratade jag med min mamma om allt mellan himmel och jord. B.la. sa jag att om jag dör imorgon så dör jag i alla fall lycklig, något om hon också tänkt på igår. Fick även lite mer kuriosa om min biologiska pappa. Kan väl påstå att jag har fått en stor del av mina intresse ifrån honom också.

Tyvärr har det regnat hela dagen här så jag har inte ett skit att göra förutom att sitta vid datorn. Skoj. Verkligen. Nooot.

Ha det så fint så länge!


Min fina tårta!



Kommentarer
Sandra

hej!

Jag hittade din blogg då jag sökte på google om att hitta sina biologiska föräldrar.
Jag vet inte om du ens är inne här för ser att de var ett tag sedan den uppdaterades. Men jag skulle bli super glad om du ville svara mig på detta mail.
jag ska också åka till colombia nu i sommar. Kommer att försöka hitta min mamma. De jag undrar är hur du gick till väga för att hitta din mamma osv!
svara mig på [email protected]!! Tack på förhand! :)

2013-04-12 @ 22:38:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0