Lite gott och blandat

Tjingeling,

Idag har jag inte gjort ett dyft mer än laddat ner ett fattigt retuscheringsprogram, fixat lite med min iPad och förberett lite saker inför imorgon. Och vad händer imorgon? Jo, jag ska följa med min vän Nathaly till hennes f.d. jobb på en tvåspråkig skola här i Bogotá. Ska bli superskoj att se hur de jobbar och sen jämföra med hur det kan fungera i Sverige. Tänkte faktiskt försöka skriva ihop ett litet reportage eller artikel om det - mest för skojs skull men det kanske kan bli nåt av det.

Jag har införskaffat mig en liten mini-PC så att jag kan lägga in bilder m.m. på ett säkert sätt. Dessutom har jag börjat skriva på en berättelse vad det gäller min resa och allt som jag varit med om. Egentligen mest för min egen skull, för att bearbeta allting. Känns skönt!

Vad mer? Hm... Mamma kommer hit ikväll och då väntar en överraskning åt henne. Har köpt en liten klocka till henne - inte så dyr men en liten alla hjärtansdagpresent. Första gången! Ni som läser kanske undrar varför jag inte lägger upp några bilder på henne och mitt skäl är ganska enkelt (med stor risk för att låta lastgammal): jag vill inte att alla människor på Internet skall ha tillgång till bilden. Ni som känner mig och vill se en bild, skicka mig ett mejl :-) Vet att det är skittråkigt med bara text men jag avskyr att lägga ut oredigerade JPG-bilder - de är så tråkiga och färglösa. Dessutom har jag inte tagit så många de senaste två veckorna utan mest njutit av tiden. Lovar dock att ta några snart!

Puss & hej, leverpastej

/ Oskar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0