Lycka och lite rån

Tjingeling,

I skrivande stund sitter jag och käkar frulle samtidigt som min vän sussar gott i sängen. Det har jag nog glömt att nämna men min extraordinära vän, Sara har varit på besök här sedan i torsdags i förra veckan. I början checkade vi in på ett schweiziskt vandrarhem och han som ägde det var verkligen hur snäll som helst och förutom det får han ett plus i kanten för att de hade ett eget bageri i byggnaden! Förutom de veg. subsitiuten saknar jag nog svenskt bröd mest (eller rättare sagt mammas). Mums! Svullade i mig kolhydrater under de fyra dagarna som vi bodde där.

Hur som haver..  jag har visat henne runt på de typiska turistgrejerna och förhoppningsvis är hon nöjd när hon åker hem idag. Det har varit en mäktig känsla att låta en av mina vänner få träffa min nyfunna släkt på riktigt och inte via t.ex. Skype. Dessutom har mitt självförtroende boostats i och med att jag har översatt allting till henne då hennes vokabulär sträcker sig lika långt som mitt gjorde i början.

---

I helgen fyller jag år (22 rent juridiskt, utseendemässigt typ 13) och det är definitivt på min topp-fem-lista över de mest sjuka händelserna här i Colombia. Jag ska få fira min första födelsedag med min mamita här och vice versa. Igår frågade hon vad jag ville hitta på och det låter så fruktansvärt kliché men jag svarade ärligt att jag bara vill vara med henne. Kan man ju ändå inte få en mycket finare dag? (jo, om mina päron i Suecia också hade varit här). Eller? I söndags berättade mamma någonting som fick mig att explodera av glädje. Vad exakt kan jag inte avslöja än men på lördag eller söndag får ni veta, woop woop!

---

Tyvärr blev min moster rånad idag förresten. Tre stycken män som omringade henne och hotade att knivhugga henne om hon inte gav dem smycken och pengar. Förutom chocken av att bli hotad och bestulen så tog de hennes vigselring som hon haft i 34 år (dessutom är hennes make död). Fördjävligt och äckligt. Inser vilken tur jag har haft som sluppit undan att ens blivit pick-pocked.

---

För tillfället snyltar jag på någon annan själs Wi-Fi och kan tyvärr inte lägga upp några bilder. Fast de är väl ni som läser vana vid, vid det här laget. Ta hand om er!

/ Oskiposi!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0