Cartagena, baby!

Tjohoo!

Bestämde mig för att inkludera Cartagena i min lilla tripp norrut. Ligger bara två timmar bort ifrån Santa Marta med buss så en eller två dagar här kan man väl "offra" ;-) Har läst och hört att staden är välbevarad sedan den spanska kolonialtiden och arkitekturen skall vara underbar! Än så länge är jag inte besviken i alla fall! Tog dessutom bara en timme med flyg ifrån Medellin så man är i alla fall utvilad.

Tog mig en promenad ner till vattnet direkt efter att jag anlänt till hostelet. Solnedgång vid den karibiska kusten är att rekommendera! Bland det vackrast jag sett!

Tjejen som tog emot mig vid incheckningen är både extremt söt och sjukt trevlig! Pratade spanska med henne och vi förstod varandra, wiiiie :-)

Nu blir det lite kvällsmat och imorgon ska jag antingen ta mig till las islas de Rosario och Playa Blanca eller stadsvandring. Den som lever får se!

Ciaaao!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0