Estoy en Medellin

Nu är man i Medellin, staden som för 20 år sedan styrdes av knarkkarteller och mord var vardagsmat. Staden måste ha uppgraderat sig något enormt för här är väldigt lugnt (jämfört med Bogota) och betydligt renare! Här är palmer över allt och man kan lunka omkring i shorts utan problem.

Bussresan igår tog elva timmar men det gjorde absolut inget för sätena var helsköna. Grymt bra med benutrymme, man kunde fälla sätet till liggande position, TV var installerat framför varje stol och Wi-Fi fanns tillgängligt (som visserligen lade av efter fyra timmar). Hade tyvärr ingen mottagning på mobilen men till slut lyckades Diana, som jag bor hos, få tag på mig. Tur det... Förresten så gick jag på fel buss när vi stannade på ett matställe in the middle of nowhere. Upptäckte det som tur var men bara typ två minuter innan bussen skulle avgå. Hade varit typiskt mig att upptäcka det när den redan kört, haha. Blev upphämtad på terminalen. Väldigt gulligt!

Diana, min värdinna, bor i centrala Medellin med sin mamma och bror. De är så himla trevliga!! Jag älskar dem, haha :-) Deras lägenhet är jättefin och utsikten från mitt fönster är fantastisk - ett Medellin bestående av berg, skyskraper och små hus som ligger på sluttningar!

Idag har jag visats runt lite av Dianas bror och mamma. Huvudpersonen själv jobbar och studerar men kommer snart hem. Då ska vi dra till ett köpcentrum och äta lite middag :-) Jag gjorde faktiskt något väldigt turistigt idag - tog en sightseeing tur! I och med att jag inte har så många dagar här så var det ett bra alternativ och de guidade på både spanska och engelska. Roliga var de också! Köpte tryffel med mjölk på ett schweiziskt bageri där vi stannade och jag har nog aldrig smakat något liknande tidigare!

Bilder kommer nog imorgon :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0